tirsdag 15. mars 2011

Kjøkkenditt og kjøkkendatt...

Og kjøkkenGULV!!  Ferdiglagt i kveld etter at det var for mørkt til å ta mobilbilse av hele stasen.  Derfor dette bildet av gulvet halvferdig litt tidligere idag dag da sola enda skein inn gjennom vinduene.  Det blir så lyst og fint!!  Det har gått rimelig knirkefritt å legge, bortsett fra at det var litt fler skeive og skakke og sprukne fjøler i pakkene enn det jeg i alle fall hadde forventa til den prisen.



Det er dette gulvet vi har kjøpt og lagt.  Gulvet er fiks ferdig behandla fra produsenten, så vi kan ta det i bruk på direkten, og nå kan snekkerne komme tilbake for å bygge trapp til oss så fort de har tid.



Vi bestiller etter all sansynlighet kjøkkenet som vist i blogginnlegget fra helga, i morra.  Det blir Ramsjø-fronter, eik benkeplate (jeg skulle gjerne hatt furu egentlig, men det har de ikke og jeg orker ikke leite hos andre leverandører akkurat nå) og dørhåndtak "antik".
Benkeplate:
og håndtak
Og så blir det trolig denne oppvaskkummen.
Det påstås at man ikke bør kjøpe blandebatteri og oppvaskkum fra Ikea, men vi tar sjansen på denne.  Når jeg blir stor skal jeg kjøpe meg helstøpt stål oppvaskbenk slik som denne fra Intra f.eks.  Men det skal jeg vente med til jeg blir stor, for innen tida for "stor" kommer, regner jeg med at jeg har blitt rik ;)

Blandebatteri er vi litt usikre på enda, men det blir er relativt høyt et, trolig fra FMM.

4 kommentarer:

Mette Karin sa...

Så fint! No bli det snart!

Må bare si en ting om blandebatteri fra Ikea; Vi har det på kjøkkenet no, og vi kan bare bruk det i den ene kummen! Den vil itj vri sæ te den andre kummen, har blitt løst og har flytta sæ litt :/ Men det kan no bare vær vårres å da.

Unknown sa...

Deilig med nytt hus da! Har akkurat montert blandebatteri fra Ikea, ikke no galt med det;)
KLem Anki

Fotojakt sa...

Hei!

Gøy å følge med på husprosjektet! Vi har nettopp montert IKEA kjøkken med likedan oppvaskkum som dere skal ha. Vi er kjempefornøyd hittil ihvertfall, den virker faktisk mye mer solid enn den halvdyre vasken vi hadde fra før!

Lykke til videre

Hilsen Linda
www.fotojakt.com

Ingrid sa...

Takk for hyggelige kommentarer og innspill vedr Ikeavarer :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...